Fagovergripende diskurs: en fremtid for kunstfagene i norsk skole
- Side: 192-196
- DOI: https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2017-02-09
- Publisert på Idunn: 2017-06-15
- Publisert: 2017-06-15
Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen presenterte med St.meld. 28 Fag – Fordypning – Forståelse – En fornyelse av Kunnskapsløftet, nye fagovergripende tema for å skape fornyelse i norsk skole. Det foreslås satsning på: ‘Demokrati og medborgerskap’, ‘Bærekraftig utvikling’ og ‘Folkehelse og livsmestring’. Vi vil i dette innhogget belyse hva vi tror kreves diskursivt for å gjennomføre en fagovergripende undervisning og videre foreslå hvordan norsk skole kan styrke et underbelyst fagovergripende perspektiv; ved å forene kunst og pedagogikk på en ny måte.
NOK 149,-
Kjøp digital artikkel