Oppgrader til nyeste versjon av Internet eksplorer for best mulig visning av siden. Klikk her for for å skjule denne meldingen
Ikke pålogget
{{session.user.firstName}} {{session.user.lastName}}
Du har tilgang til Idunn gjennom , & {{sessionPartyGroup.name}}

Virkelighetsflukten

– mer pluralisme i økonomifaget
Leder i Rethinking Economics Norge

Økonomistudenter verden over har organisert seg, og krever en mer kritisk, virkelighetsnær og pluralistisk økonomiundervisning. Denne artikkelen gir et innblikk i hva kritikken går ut på, og fremhever noen av de politiske implikasjonene ved dagens dominerende økonomiske teori. Hva innebærer det når dagens økonomistudenter blir opplært i å «tenke som en økonom»? Hvordan formes studentene av undervisningen?

Economic students all over the world are demanding a more critical, pluralist and real-world education in economics. This article presents a few of the typical critiques, and questions the political implications of neoclassical economic theory. What does it mean when today’s economics students are taught to “think like an economist”? And what influence does current economics education have on students?

Idunn bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke nettsiden godtar du dette. Klikk her for mer informasjon