Oppgrader til nyeste versjon av Internet eksplorer for best mulig visning av siden. Klikk her for for å skjule denne meldingen
Ikke pålogget
{{session.user.firstName}} {{session.user.lastName}}
Du har tilgang til Idunn gjennom , & {{sessionPartyGroup.name}}

Grunnlovsjubileet som oppsedingsprosjekt

svein.angell@uib.no

Førsteamanuensis, Institutt for arkeologi, historie, kultur- og religionsvitenskap, Universitetet i Bergen

Barn og unge vart definert som den viktigaste målgruppa for grunnlovsjubileet i 2014. Det viktigaste tiltaket mot denne gruppa var nettstaden «Min stemme». «Min stemme» var bygd opp i tråd med kompetansemål i ei rekkje skulefag, og skulle bidra til å styrkja barn og unge sin kritiske refleksjon og demokratiske kompetanse. Nettstaden relaterte seg slik eksplisitt til dei overordna måla for grunnskulen og vidaregåande opplæring på den eine sida og grunnlovsjubileet på den andre. Men kva premissar var måla om å fremja kritisk refleksjon eigentleg tufta på?

The article deals with the Norwegian Constitutional Bicentenary celebrated in 2014. Children and young people were defined as the prime target group, and the learning website “My Voice” (Norwegian: Min stemme) comprised the main element in arrangements directed at young people. “My voice” was created to encourage democratic participation, critical assessment and historical consciousness in pre-school, primary and secondary education. The resources on the website were explicitly related to curricula in various subjects, such as the competence objectives in Social Studies (Primary School) and History (Secondary Education). The article argues that “My voice” encouraged democratic competence and historical awareness, but on specific premises. For instance, the website did not challenge the “grand narrative” about the historical development of Norwegian democracy.

Key words: Constitutional Bicentenary, historical consciousness, democratic competence, school-system.

Idunn bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke nettsiden godtar du dette. Klikk her for mer informasjon