Oppgrader til nyeste versjon av Internet eksplorer for best mulig visning av siden. Klikk her for for å skjule denne meldingen
Ikke pålogget
{{session.user.firstName}} {{session.user.lastName}}
Du har tilgang til Idunn gjennom , & {{sessionPartyGroup.name}}

Forskningsbasert undervisning i bedriftsøkonomi



Høgskolen i Vestfold

  • Side: 153-165
  • Publisert på Idunn: 2011-01-13

I artikkelen diskuteres forskningsbasert undervisning i norsk høyere økonomisk-administrativ utdanning. Hensikten er å synliggjøre behovet for faglige retningslinjer når det gjelder pedagogisk praksis ved institusjonene. For det første redegjøres det for kompleksiteten i begrepet forskningsbasert undervisning. For det andre utdypes to argumenter for forskningsbasert undervisning på bachelornivået: videre masterstudier og yrkesutøvelse. For det tredje vises det at det er mulig å utarbeide vidt forskjellige forskningsbaserte undervisningsopplegg innenfor ett og samme emne. Til slutt drøftes problemer dette kan medføre og hva som kan gjøres. Det finnes i dag svært lite dokumentasjon på pedagogisk praksis innenfor artikkelens tema. Artikkelen søker derfor å bidra med ny innsikt når det gjelder behovet for mer forskningsbasert kunnskap, som kan danne grunnlaget for faglige og velbegrunnede retningslinjer.

Stikkord: Forskningsbasert, undervisning, bedriftsøkonomi, utdanning.

Idunn bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke nettsiden godtar du dette. Klikk her for mer informasjon