Oppgrader til nyeste versjon av Internet eksplorer for best mulig visning av siden. Klikk her for for å skjule denne meldingen
Ikke pålogget
{{session.user.firstName}} {{session.user.lastName}}
Du har tilgang til Idunn gjennom , & {{sessionPartyGroup.name}}
Uniped publiserer forskning som belyser studiekvalitet, læring og undervisning ved universiteter og høyskoler. Artiklene er i hovedsak konseptuelle, empiriske og praksisbaserte, og vi publiserer også bokanmeldelser av nye, relevante utgivelser.

Uniped ønsker stor bredde i tidsskriftets innhold og at ulike disipliner og profesjoner skal være representert. Artiklene er fagfellevurdert (peer reviewed) av forskere utenfor redaksjonen, og tidsskriftet er rangert på nivå 1 i Universitets- og høgskolerådets oversikt over godkjente vitenskapelige publiseringskanaler.

Alt innhold i tidsskriftet er åpent tilgjengelig på nett for alle (open access). Artiklene publiseres i henhold til åndsverksloven og Creative Commons-lisensen CC BY 4.0.

Unipeds lesere er blant annet forskere og lærere i hele bredden av fag i høyere utdanning. Artiklene er i hovedsak på norsk, men vi publiserer også bidrag på dansk, svensk og engelsk.

  • ISSN Online: 1893-8981
  • ISSN Print:
  • Utgiver: Universitetsforlaget
Redaktør
Professor Line Wittek, Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV), Norge

Redaksjonskomité
Ragnhild Sofie Sandvoll, UiT – Norges arktiske universitet
Hans Erik Lefdal, Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU), Norge
Yael Harlap, Universitetet i Bergen, Norge
Roar C. Pettersen, Høgskolen i Østfold (HiOF), Norge
Helge Ivar Strømsø, Universitetet i Oslo, Norge
Vidar Gynnild, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU), Norge

Sist publiserte tidsskrifter

Mest leste artikler

Idunn bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke nettsiden godtar du dette. Klikk her for mer informasjon